Mottó:

"A szülőföldet és a hont nem lehet szeretni, ha nem ismerjük azt úgy, amint a különböző
tájak sajátosságában és szépségében szemtől szemben áll velünk. Önmagunkat sem ismerjük
és nem értjük, csak abban az összefüggésben, amelyben élünk."
"Napfényes tetőkre h
ívogatnak ezek a sorok. Oda, ahol az előítéletek és elfogultságok szorí
és elnyomor
ító bilincsei lehullanak és meg tud szólalni az ember a saját hangján, tud járni a
saját lábán és mer gondolkozni és érezni a saját elméjével és sz
ívével."
(Tavaszi Sándor: Erdélyi tetők)

2012.01.05-Januári túra a Kismagurára

Tavaszias, napos idővel indult a január 2012-ben, az enyhe időjárás kicsalogatta az erdőbe a természetkedvelőket.
          A Feleki gerinc  vízválasztó a Kis-Szamos és az Aranyos között, Kolozsvártól délre emelkedő, kelet-nyugati irányú gerinc. Ennek nyugati végződésénél, a vulkáni kúphoz hasonlító Kis- vagy Szelicsei Magura emelkedik (824 m), a gerinc keleten Ajton falu felett a Nagy-Csoltig (722 m) tart,legmagasabb pontja a Bükkben, a tengerszint fölött 833 méteren emelkedő Árpád (Peana) csúcs, ahonnan szép kilátás nyílik déli, dél-nyugati irányba a hegyek vonulataira, a Tordai-hasadékra, a Gyalui-havasokra, Székelykőre, gyönyörködhetünk a Bükk erdő a szépségeiben.

A Bükki telep.

A Mikesi házak.

A Mikes tetőn már szépen süt a nap.

A Árpád csúcson.

A jelzőtábla a csúcson.

Útban a Kismagura felé.
      Január 5-én az  Árpád csúcsra és a Kismagurára  kirándultunk, a 40-es autóbusz Bükki telep végállomásától  indultunk A Sárosbükkön keresztül a Mikesi házak, majd a gerincen az Árpád csúcsig. Onnan a Kismagura felé folytattuk utunk.

Felhőtenger alatt a Szamos völgye és Kolozsvár.

A Kismagura tetején.

Kilátás a tetőről.

Alattunk a Bivalyos és a Gorbó völgye.
      Ezen a napon Kolozsvárt és a Kisszamos völgyét egész nap sűrű köd borította. De ebben a magasságban, a Bükki telep, Bivalyos, Kismagura felett kék volt az ég és melegen sütött a nap. Lent sűrű köd takarta a várost, Gorbó  és a Plecska völgyet, csak a magasabb dombtetők emelkedtek ki, mint szigetek a  fehér tengerből.

Hazafelé, a Brüll kilátó felé ...
...  eltűnünk a ködben.

A Barta kilátó... nem látszik a völgy.

A nap a felhők mögött.

Hazafelé a Bivalyos felé mentünk, majd az erdőn keresztül a Vadász forrás és a Brüll kilátó irányába (a kék kereszt és piros háromszög jelzéstől balra elágazó ösvényen), onnan a Binder forrást érintve ereszkedtünk le a Gorbó völgy elejére, kb. 20 km-t tettünk meg.